Google+ Followers

Thursday, September 13, 2012

BB Plus Kolagen

Salam......

 Arie ni ieyna nak share dgn kawan2 camne petua untuk kekal muda. xdinafikan banyak supplement yang ader kt pasaran skang nie. Tp main point untuk kekal muda ialah dengan pengambilan kolagen cam artis2 yang cucuk kolagen untuk nmpk muda.So skang ieyna nak share ape itu kolagen n kenapa penting sgt kolagen untuk kekal muda.

APA ITU KOLAGEN? 

Merupakan sejenis protein yang bermolekul makro. Kolagen sangat penting untuk memelihara keremajaan dan keanjalan kulit.Kolagen terdapat dalam kulit, tulang dan gigi.Isoflavone merupakan bahan utama dalam ekstrak protein soya,struktur molekulnya hampir sama kepada estradiol, iaitu sejenis estrogen yang dirembeskan oleh tubuh manusia. Ia merupakan sejenis phytoestrogen (estrogen tumbuhan) yang memainkan peranan penting dalam memelihara kesihatan tubuh wanita.Fungsi utamanya seperti:
Memperbaiki     kerosakan   kulit.
Anti penuaan.
Memperbaiki  masalah gangguan haid.
Melegakan sindrom menopaus (putus haid).
Mencegah osteoporosis ( pereputan tulang ).
Mencegah penyakit kardiovaskular dan servaskular ( otot dan saraf ).
Mencegah kanser payudara.
Meningkatkan kualiti kehidupan seks.

FUNGSI-FUNGSI KOLAGEN

Mengekalkan kelembapan dan mencegah kedutan
 Kolagen merupakan komponen utama dalam kulit kita. Lebih dari 71% protein dalamsel-sel kulit terdiri dari kolagen, di mana berkait rapat dengan pertumbuhan,pemulihan dan nutrisi kulit. Sebagai tambahan, kolagen mempertingkatkanpenghasilan sel-sel baru, membantu memelihara keremajaan kulit, melembutkandan membuat kulit lebih bercahaya. Kolagen juga efektif untuk menghilangkankedutan dan mencegah proses penuaan.

Memulihkan masalah kulit
 Apabila kolagen disuntikkan ke dalam kulit yang terluka,maka ia akan menstimulasikan pertumbuhan sel-sel kulit baru dan menyediakan perlindungan kekulit. Kolagen sangat efektif untuk memulihkan masalah kulit seperti parut,pengecutan epithelium, kedutan dan garis-garis halus.
Mencantikkan dan menyuburkan rambut
 Nutrisi dalam kulit kepala sangat penting untuk memelihara kesihatan rambut.Kandungan kolagen dalam lapisan korium merupakan bekalan nutrisi kepada epidermis serta rambut dan kuku. Kekurangan kolagen dapat menyebabkan rambutkelihatan kering dan bercabang, kuku ,menjadi kusam dan mudah pecah.
Menegangkan payudara
 Kesan kolagen untuk menegangkan payudara sudah pun diketahui umum. Payudarasebenarnya terbentuk oleh jaringan-jaringan penyambung dan kumpulan lemak,yang merupakan peranan sebagai penyokong bagi pembentukkan payudara. Kolagenmerupakan komponen utama dari jaringan-jaringan penyambung dan bertindak dengan protein polisakarida untuk membentuk satu jaringan yang kuat untukmenyokong dan menegangkan payudara agar cantik dan menawan.
  Melangsingkan badan ketika tidur
 Pembakaran lemak adalah proses yang diperlukan untuk melangsingkan badan.Kolagen hidrolisis dapat meningkatkan proses pembakaran lemak, tetapi harus dijalankan dalam keadaan tidur. Dengan mengambil kolagen hidrolisis, anda dapat melangsingkan badan semasa tidur.
Menguatkan tulang
 Penyatuan kolagen yang secukupnya adalah penting untuk membentuk kerangkatulang yang kuat. Oleh itu,kolagen juga dikenali sebagai kerangka tulang. Masalahosteoporosis dan kekejangan kaki adalah berpunca dari kehilangan kolagen yangmembentuk 80% daripada jumlah kepadatan tulang sedangkan kehilangan kalsium,magnesium dan fosforus hanya 20%. Pengambilan kalsium tambahan sebenarnyatidak dapat menangani masalah tersebut. Hanya dengan pengambilan kolagen yangmencukupi dapat mengembalikan kepadatan tulang yang normal, dan juga dapat memperlambatkan osteoporosis.
Mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmen
 Kolagen dapat merapatkan sel-sel dan mempercepatkan pembentukan sel-sel baru.Dengan fungsi ini, secara efektif dapat mencegah pengumpulan pigmen dan racun,membantu mencerahkan kulit dan mengurangkan pigmentasi.
Melambatkan proses penuaan kulit
 Kolagen penting untuk memelihara kecantikan dan keceriaan kulit. Gejala-gejalapenuaan secara wajar semakin ketara apabila usia meningkat kerana kandungan kolagen dalam kulit semakin berkurang dan kulit yang mengalami kekurangan airakan mengakibatkan kulit kering dan kusam.

Ina nk syorkan satu makanan tambahan untuk menambah kolagen iaitu BB plus Kolagen.

BB plus kolagen yang terhasil daripada bahan-bahan selamat seperti :


1.  5000mg kolagen ikan terhidrolisi (bagi penyerapan yang baik)

2.  ekstrak biji anggur

3.  Vitamin C Inulin

4.  Serbuk Jus Blackcurrant

5.  Serbuk Jus Roselle

6.  Serat Epal

7. Isomaltulos

8. Sukralos

* BB PLUS formula utk meransang pengeluaran kolagen pd kulit bg mengembalikan keremajaan dan kehalusan kulit secara menyeluruh.

* di hasilkan drpd 5,000mg kolagen ikan terhidrolisis utk memberikan penyerapan terbaik.
 
* kofaktor seperi ekstrak biji anggur dan vitamin C di tambah utk melindungi rantain kolagen.

* pengambilan setiap hari dpt menyerlahkn keremajaan kulit dan kesihatan yg menyeluruh.

Cara-cara pengambilan :

Campurkan 1 paket BB Plus ke dalam 150ml air. Elakkan daripada menggunakan air panas. Kacau dan sedia diminum. Sebaiknya diambil sebelum makan atau sebelum tidur.

kolagen BB Plus ni dihasilkan dari 5000mg kolagen ikan terhidrolisis.. plus ada ekstrak biji anggur dan Vitamin C.. pendek kata semua yang terbaik la..

 minum BB Plus ni, memang sedap sangat.. sebab tak rasa macam susu atau soya.. tapi rasa manis masam macam ribena.. sedappppp!!



ambil BB Plus setiap hari sebelum makan (jika takde gastrik).. bancuhkan 1 sachet dengan 150ml air.. air sejuk atau air biasa.. jangan air panas.. memang sedapppp..

biasala kolagen ni bukan makan sehari je terus kulit cantik.. tapi kena makan setiap hari untuk kesan yang maksimum..

Harga utk 1 unit : RM 180.00 (WM) / RM 181.00 (EM)
(1 unit = 20 paket)

Trial pack 1 paket = RM9.00




 

contact sms/call/viber ieyna 0129643240
 

No comments:

Post a Comment