GARAM BULUH






GARAM BULUH (BAMBOO SALT) Premier Drink 




Garam Buluh Bamboo salt Premier Drink adalah 100% garam buluh organik diformulasi berasaskan remedi tradisional Korea yang diwarisi sejak 100 tahun dengan sejarah dan penggunaan yang terbukti. Garam laut dimasukkan ke dalam buluh dan ditutupi tanah liat. Kemudian , buluh tersebut dibakar berulangan dalam relau bagas pada suhu 1000-1500 Celsius dengan menggunakan batang pokok pine. Proses pembakaran berulangan pada suhu tinggi dapat menyingkirkan toksin dan logam berat laut. Pada masa yang sama garam laut menyerap semua elemen mikro daripada buluh, tanah liat dan pokok pine. 

KEISTIMEWAAN:
Tinggi Magnesium yang merupakan mineral untuk jantung. Magnesium membantu mengawal penyakit tekanan darah tinggi, membantu penyerapan kalsium, mengekalkan keseimbangan bendalir badan, mengawal pengecutan otot dan menguatkan daya ingatan.

Menyeimbangkan pH badan supaya cenderung kepada beralkali lemah (pH darah badan yang sihat adalah antara 7.5-7.45). dengan ini, sistem imunisasi diperkuatkan dan dapat mencegah jangkitan penyakit.

Mengandungi kandungan mineral kalium, kaslium, besi, zink dan magnesium yang lebih tinggi daripada garam biasa.

* Mempunyai kebolehan untuk menyingkir radikal bebas  dan membuang toksin badan, lalu memperbaiki tubuh badan yang lemah dan melambatkan proses penuaan.

* Menyembuhkan sel badan yang rosak dan mencegah pertumbuhan sel-sel yang tidak sihat.

* Ia adalah 3 kali ganda lebih efektif daripada garam biasa untuk membasmi kuman dan mencegah kerosakan gigi.


CARA PENGGUNAAN:

Tuangkan sebungkus Garam Buluh Bamboo salt Premier Drink ke dalam gelas (200ml). Tambah air masak atau jus. kacau dan hidangkan.

Harga: RM128.00



GARAM BULUH (BAMBOO SALT) Premier Cooking
RM 53.00


Garam merupakan bahan yang diperlukan dalam kehidupan seharian, jadi memilih dan mengambil garam yang terbaik adalah sangat penting. Kesihatan sekeluarga adalah tanggungjawab kita semua! 

Akan tetapi, garam buatan zaman moden mengandungi 99% natrium klorida (NaCl) dan bersifat asid. Ia mangalami kehilangan elemen mikro dalam proses pengilangan dan mengandungi aditif. Dr Numada Isgimu, Pengerusi Composite Medical Association, Jepun menyatakan NaCl adalah punca utama penyakit tekanan darah tinggi. Oleh itu, adalah amat berbahaya jika garam buatan digunakan dengan banyak. 

Garam Buluh Bamboo salt Premier Cooking salt Powder adalah 100% diperolehi daripada alam semulajadi. Ia bersifat alkali (pH 10.5-11.0) dan mengandungi 70-80 bahan mineral dan elemen mikro.

KEISTIMEWAAN:
Kaya dengan bahan-bahan mineral dan elemen mikro iaitu magnesium, kalsium dan  kalium yang membantu mengekalkan keseimbangan ion badan.

* garam bersifat alkali dapat menyeimbangkan pH badan supaya cenderung kepada beralkali lemah.

* Mengekalkan keseimbangan nutrien badan dan mempertingkatkan kadar metabolisme.

CARA PENGGUNAAN:
Gunakan sebagai bahan perisa dalam makanan dan masakan anda seharian. Ia menjadikan makanan anda lebih sedap.

saya sudah menggunakannya. Anda bila lagi. Berubahlah demi hidup yang lebih sihat. Anda adalah nadi keluarga anda. 
KEISTIMEWAAN GARAM BULUH

 

 

Terdiri dari 100% bahan semula jadi iatu garam laut, buluh, tanah liat dan dihasilkan melalui cara pemprosesan yang khas. 

Kaya dengan bahan mineral dan elemen mikro seperti kalsium, magnesium, kalium dan sebagainya.
Sesuai untuk semua peringkat umur.














Anda berhak untuk memilih yang terbaik untuk keluarga dan diri anda sendiri...
untuk renungan bersama...
Hadis di riwayatkan oleh Al Bazar Rasulallah SAW mengamalkan mengambil secubit garam pada awal dan akhir setiap kali makan atau minum, menurut baginda ianya boleh menghindarkan 330 jenis penyakit termasuk Gila, Kusta, Sakit Perut dan selebihnya hanya ALLAH SWT yang mengetahui.

Tabib Cina yang masyhur iaitu Li Shi Zen telah mengatakan dalam kitab termasyhurnya " Ben Cao Gang Mu " bahawa " Garam kasar berasa manis dan masin dan ia mempunyai kesan-kesan penyejukan serta tidak toksik, digunakan untuk melegakan kepanasan sistem pencernaan, kekurangan nafas dan ketegangan dada " Ia juga mengatakan bahawa garam dapat meneutralkan toksin-toksin, melegakan kepanasan, kesakitan dan kegatalan. Tabib Li telah mencadangkan supaya penggunaan garam selepas ianya di panggang atau di bakar.


Dr. Chang Jia Lui , Chung Hwa Natural Medication , Pengarang buku : kebenaran tidak jatuh sakit . " Badan berasid dan kandungan toksin tinggi adalah punca segala penyakit "Dr. Choda Hikarimae. " Radikal Bebas adalah punca utama penyakit zaman moden termasuk proses penuaan dan kanser ".Dr. Linus Pauling ( Pakar Nutrisi & Pemenang Hadiah Nobel 2 Kali ) " Jika kita menyiasat asal-usul semua penyakit dan simtom , mereka disebabkan oleh kekurangan garam galian . Kekurangan garam galian akan menyebabkan kehilangan fungsi vitamin² "

Dr. Joel Wallach " Penyerapan garam galian harian yang tidak mencukupi bermakna pengurangan hayat selama beberapa jam atau pun beberapa hari ."





  • Mengawal pH badan, boleh meneutralkan toksin berasid tinggi dengan cepat seperti asid urik, gula dalam darah, kolestrol dan lain-lain.
  • Membaiki masalah sistem penghadaman seperti gastrik, ulser perut, masalah usus, buasir, sembelit dan banyak lagi.
  • Bagi pesakit jantung, buah pinggang, darah tinggi di nasihatkan menggunakan garam ini berbanding garam putih biasa.
  • Mempunyai kesan detoksifikasi, pembunuh kuman, anti keradangan dan meneutralkan logam berat, dengan itu ia amat berkesan untuk keradangan paru-paru, hati, buah pinggang, sendi-sendi, mulut dan perut serta banyak lagi.
  • Melegakan masalah alahan, pigmentasi dan lain-lain masalah berkaitan kulit. Ia juga boleh menghindarkan masalah badan berbau, kulat di kaki (Hongkong foot).
  • Membantu melambatkan proses penuaan, nyanyuk, serta mengurangkan penyakit Parkinson atau senile dementia.
  • Mencegah penyakit kronik seperti penyakit jantung, darah tinggi, buah pinggang, kencing manis, kanser dan lain-lain masalah kesihatan.

UNTUK KETERANGAN LANJUT SILA HUBUNGI

PM / SMS / WEE CHAT/WHATS APP/ VIBER
INA 012-9643240
FENDY 0199440888

EMAIL:
duke_fendy@yahoo.com

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

AMALAN ZIKIR

BAHAYA UBAT TAHAN SAKIT

Teknologi NANO dalam Sistem Penapisan Air